2012. jan. 26.

Kolbászos csiga

Remek tízórai, az ötletet Limarától kölcsönöztem. Saját krémsajtot tettem bele, ami eddig mindenféle  receptnél bevált és a boltinál lényegesen kedvezőbb az ára.





Hozzávalók:
60 dkg liszt
2 teáskanál só
csipetnyi cukor
1 tojás
1 dl tej
2 dl víz
0,5 dl olaj
3 dkg élesztő

Elkészítése egyezik a kakaós csigáéval, csak töltelékként krémsajttal kenjük és megszórjuk feldarabolt kolbásszal. A tepsire rakott csigákat 15-20 perc pihentetés után megszórjuk reszelt sajttal és 200 fokon kb. 20 perc alatt készre sütjük.

A krémsajt készítése: 
Egy nagy poharas, jó minőségű, 20%-os tejfölt organza-zsákocskába borítok és egy tál fölött felakasztva hagyom lecsöpögni a savót. Később, ha már nem csöpög, beteszem a hűtőbe és 2-3 napig pihentetem. Ha előbb (mondjuk másnap) lenne rá szükségem, csöpögtetés előtt kicsit megmelegítem, hogy a savó könnyebben kiváljon, de épp csak kézmelegre, különben "összeugrik", túrós lesz. A tejfölt soha nem kevergetem össze, mert így jobb a krémsajt állaga is. 
Legfeljebb 3-4 nap állás után felhasználom, még nem próbáltam, hogy bírja-e tovább.

Több recept itt 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönöm, hogy nálam jártál és azt is, hogy megosztod velem a véleményed.
Várlak szeretettel máskor is!
(:Betka:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...